Acclimatiseren, genieten en vooral ‘nooo worries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anneloes Meer - WaarBenJij.nu Acclimatiseren, genieten en vooral ‘nooo worries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anneloes Meer - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren, genieten en vooral ‘nooo worries

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

21 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Zo, daar zitten we dan. De eerste stappen door deze toffe stad zijn gezet, eerste biertjes van 8 dollar zijn gedronken en de eerste vrienden zijn gemaakt. Dan wordt het nu tijd om voor wie het interesseert een leuk verhaaltje hierover te schrijven.

Eigenlijk begon dit avontuur natuurlijk al bijna 10 maanden geleden. Na maanden van twijfel (‘durf ik dit wel?’, ‘maar het is heel tof’, ‘ga ik iedereen niet te erg missen?’, ‘maar ik krijg echt spijt als ik het niet doe’), heb ik begin april heerlijk impulsief toch de knoop doorgehakt. En als ik het doe doe ik het goed, op naar Australië! Na maanden van voorbereidingen, mijn god wat een geregel allemaal, zit ik hier dan! En ik heb nog geen moment spijt van deze beslissing. Alleen een week voordat ik vertrok begonnen de zenuwen toch wel op te komen, zo raar dat je op het moment dat je vertrekt altijd veels te goed beseft hoe leuk je het eigenlijk ook thuis hebt, maar ik kon ook echt niet wachten om mn avontuur te laten beginnen.

De dan opeens is de eerste week alweer voorbij en ik kan je zeggen, de tijd vliegt nu al. Alhoewel het moment dat mn ouders, Tim en al mn lieve vriendinnen (en uiteraard jeroen zn uitzwaai comité) op schiphol stonden om ons uit te zwaaien ook alweer eeuwen terug lijkt.
Na een lange reis van bijna 27 uur kwamen we woensdag 12 februari om 8 uur aan op Melbourne airport. Kriebels in mn buik, verrot van het niet kunnen slapen in die vliegtuigstoelen, maar vol adrenaline stapten we de warme buitenlucht van Melbourne in. Jeroen naar de campus, ik richting mijn hostel. Meteen bij aankomst ontmoette ik een Duits meisje die ook net aangekomen was en ook ging studeren hier, dus samen zijn we meteen de stad maar ingegaan. En wauw, na een dag was ik al helemaal verliefd op deze stad. Het is hier zo levendig, gezellig en vol met streetart. Op elke hoek van de straat vind je wel een muzikant, een dansgroep of een straatje vol met graffiti. Heel tof. De rest van de week stond verder vooral in het teken van acclimatiseren. Alhoewel, donderdag wel meteen uitgegaan. Vanuit het hostel werd er een ‘pubcrawl’ georganiseerd, dus zijn met een stuk of 20 mensen van het hostel langs een stuk of 4 kroegen gegaan. Heel gezellig! Ondanks dat je de jackpot betaalt voor drank, wat ik maar gewoon heb geaccepteerd (misschien toch maar op zoek naar een baantje..) was het een heel gezellige avond. Zelfs de halve avond veren in mn kont gestoken gekregen van een twee Engelsen die vonden dat mijn Engels ‘almost perfect’ was, maar ik ben er nog niet uit of dat of door de vele biertjes kwam of door hun plannen voor die avond;)
Maargoed, nog steeds heel chill, want ik red me goed hier met mijn Engels. Het praten gaat me goed af, ik kan het heerlijke Australische dialect, accent wat het ook is, goed volgen en iedereen kan me zelfs verstaan. Dus top!

De rest van de dagen waren verder ook gevuld met genoeg leuke dingen. Een stadstour door een van de leukste wijkjes van Melbourne en verder gewoon rondlopen door de stad, want er is genoeg te zien en te beleven!
Verder heeft de week in het teken gestaan van het vinden van een kamer. Ondanks dat ik het altijd wel heel erg fijn vind als alles vooraf goed geregeld is, heb ik dat hier proberen los te laten. Ik had de mogelijkheid om een kamer te regelen vanuit Nederland en op campus te gaan wonen, maar dat zag ik niet zitten. Uit verhalen van anderen hoorde ik dat het daar vooral een verzameling van Aziaten en Amerikanen zou zijn en je betaalt de jackpot (ong 600 euro per maand). Daarom ben ik bij aankomst meteen op gumtree.com.au gaan zoeken en verschillende afspraken geregeld. Ik maakte me in het begin wel een beetje zorgen of het wel zou lukken, want het voelde alsof ik aan het zoeken was naar een speld in een hooiberg met al mijn eisen. Maar aangezien de favoriete uitdrukking van de aussies ‘No worries’ is, ben ik daar maar in meegaan. Zo chill dat ik er elke keer weer aan herinnert wordt dat je je gewoon niet zo druk moet maken.
Heerlijk. Ik kan denk ik wel wennen aan deze heerlijke ‘laid back lifestyle’.
Maargoed, het is meteen bewezen dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want ik heb gewoon binnen een week een kamer gevonden. In een lief wijkje tussen de stad en de uni (voor de kenners: Camberwell, wijkje naast Hawthorn) met tram en trein op loopafstand. Dus ben benieuwd! Het is een soort bungalow met een gemeenschappelijke woonkamer en keuken en verder 4 kamers waar ik en mijn 3 Australische huisgenootjes slapen. En een huuuuuge achtertuin met chillbanken etc. Dus hopelijk wordt dat leuk. Moet alleen morgen nog even door de keuring van de hoofdhuurder heen (die ook in het huis woont), dus fingers crossed. Hopelijk vind ze me leuk genoeg ;)

Mocht het al door iemands hoofd heen zijn gegaan, ja, ik ga ook nog studeren;). Maar dat moment stel ik nog lekker even uit tot 10 maart. Dan beginnen pas mijn eerste college’s. Prima prima dus. Wel begint maandag mijn oriëntatieprogramma, waar ik heel erg naar uitkijk. Van maandag tot woensdag met de hele groep internationals chillen, surfen en toffe dingen doen ergens lang de ‘Great Ocean Road’ (Wel even iets anders dan de Noorbeekse heuvels dus, alhoewel ik hoop dat het minstens zo leuk wordt als het daar was, maar dat zal wel goed komen). Verder is die week erna dus nog een week van oriëntatie activiteiten, feestjes, etc. En de week dáárna begint de studie dus. En ondanks dat ik het prima vind dat het moment nog even uitgesteld wordt, heb ik wel zin om weer te gaan studeren. Dus ben heel benieuwd hoe dat hier zal gaan, na een half jaar niet gestudeerd te hebben.

Dus lieve mensen daar in Nederland, voor nu; love you all, cheers en vooral nooo worries over mij. Het gaat top!

Veel liefs, Anneloes

  • 21 Februari 2014 - 12:02

    Anouk Van Den Eijnden:

    Loes whaaa wat leuk om te lezen! Zo te horen kom jij niks tekort daar en ben je a la seconde aan the Aussie lifestyle gewend! En zie je wel, je Engels is gewoon prima!! Kan jou het schelen waarom ze jou daar complimenten over gaven, dit kan je mooi in je zak steken. Ik blijf je op de voet volgen chick, en ga je zo gelijk even terug whatsappen. Bedenk me nu ineens dat ik daar nog heeeelemaal niet op had gereageerd. Geniet honey, Melbourne is geweldig! En Great Ocean Road ook! XXXXXXXX

  • 21 Februari 2014 - 12:09

    Laurens:

    Klinkt goed Loesoe! Veel plezier!

  • 21 Februari 2014 - 12:50

    Rosanne:

    Heel leuk om te lezen! Melbourne is inderdaad geweldig! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen, heel veel plezier! X

  • 21 Februari 2014 - 21:17

    Mayke En Robert:

    Zo ken ik je... Loesje past zich meteen aan, zoekt gezellig gezelschap en maakt er wat van.
    Super. Geniet met volle teugen, wij genieten mee!

  • 22 Februari 2014 - 20:28

    Anita Vink:

    Wat heerlijk om te horen dat het zo lekker met je gaat! En inderdaad......don't worrie. Everything is gonna be allright!!

    Veel liefs, Anita

  • 24 Februari 2014 - 18:31

    Mirella Wolters:

    Ben trots op je nicht hoe je dit allemaal weer doet!! Geniet!! Xxx

  • 25 Februari 2014 - 22:33

    Henk En Bea:

    Geweldige ervaring. Je bent een kanjer. Geniet ervan.

    Henk en Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Anneloes in Melbourne

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 1693

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 21 Juli 2014

Studeren in Melbourne

Landen bezocht: